Gå til innhold
Arkivverket

[#52839] Ble min far komfirmert?


Gjest Ottar Eliassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Alexandra M. Ringnes

Hei, Det var jo litt rart. Ble faren din gift? Eventuellt står det jo ofte når og hvor de ble konfirmert i lysningsprotokollen og i kirkeboka. Lykke til! Alexandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Hei. Han giftet seg i 1947, og bodde da i Sund komune. Kan prøve kirkekonoret der. Men jeg lurer på hva han holdt på med den dagen han bare står oppført med navn og intet mer i kirkebøkene.mvh Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgrim Sørnes

Betyr ikke dette at han ble konfirmert, men at presten ikke satt inne med dokumenterbare opplysninger om fødsel og dåp? Med andre ord at han ble født og døpt i et annet prestegjeld, og ikke hadde 'presteattest' for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Hei. Han ble døpt i Strusshavn kirke: LenkeAll dokumentasjon om foreldre og søsken er ok. Skulle forstått tingene vist jeg stammet fra omreisende, men vist jeg gjør det så er det tidligere. Finner han ikke komirmert senere heller. Familien har bodd på samme sted siden ca.1900. Huset eies i dag av min fetter.mvh Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Solli

Det ser jo i alle fall ut som han ble konfirmert, ellers ville han vel vært overstrøket. Jeg ser at der er en annen også som mangler fødselsdato, så jeg tror nok at de to var fra et annet distrikt, og presten avventet kanskje opplysninger om dem, noe som muligens aldri kom, eller som han glemte å føre inn etterpå.Hilsen Marianne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.