Gå til innhold
Arkivverket

[#52842] Søker du ofte i kirkebøker fra Stavanger og omegn?


Gjest marit elisebet totland
 Del

Recommended Posts

Gjest marit elisebet totland

Jeg har i lengre tid vært på leting etter to personer i kirkebøkene for Stavanger-området.Tror jeg har vært gjennom alle bøkene, men det må enten ha gått meg hus forbi, eller så er de ført andre steder i landet. Nå gir jeg en stående utfordring videre til alle dere andre som ofte bruker disse bøkene. Kan dere ha øynene opp og se etter disse to når dere likevel gjør oppslag: (Jeg forventer ikke at noen setter seg ned å nidleser)Anne Marie Halvorsdatter, født 30.03.54, konf i 1868 i Hå. Hun døde ikke så lenge etter konfirmasjonen. Jeg vet ikke om det var snakk om måneder eller år. Jeg finner henne ikke i bøker for døde. Hun døde sannsynligvis på sykehus.Hun var fosterdatter hos Lars Gudmestad på Hå, så Hå kan stå som bosted.Den andre etterlysningen er: En datter av Martin Johan Mathiassen Skou, (han kan ha kalt seg Gudmestad) og Olava Elsine Tellefsdatter Ljosdal. Datteren er født ca 1872-1875, fødsel og dåp ikke funnet. Hun døde etter 17 uker, dødsfallet ikke funnet.Da foreldrene var omreisende og var både i Rogaland og på Bergenskanten, pluss observert i Øvre Setesdalen i denne perioden, kan det selvfølgelig være innførsler i helt andre prestegjeld, slik at det er grunnen til at vi ikke finner dem.Med hilsen Marit Elisebet Totland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Elisebet Totland

OBS. Jeg har surret med navnet til Anne Marie. Hun het selvfølgelig Mattiasen. Kan også være at hun er skrevet som Anna Maria.Marit E Totland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit Elisbet Totland

Jeg klarte å gjøre feil en gang til. Det skal selvfølgelig være Matiasdatter. Men det har vel dere erfarne kildeforskere skjønt allerede.Marit Totland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit elisebet totland

Anne Marie er oppsporet. Hun døde i 1871, 30.10. og ble begravd ved St.Petri 4.11. Grunnen til at jeg ikke har funnet henne, er at jeg trodde hun døde noe før. Da er det bare den vesle jenta som døde 16 - 17 uker gammel min etterlysing gjelder. Det er opplyst at de reiste en del i 'Strileland' også.Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.