Gå til innhold
Arkivverket

[#52844] Hans Olsen Valen og Ingeborg Andersdtr fra Gausdal.


Gjest Roald Morso
 Del

Recommended Posts

Gjest Roald Morso

Kan det skaffes opplysninger om Hans Olsen Valen, f abt 1798 i Gausdal og Ingeborg Andersdtr f 1806 i Gausdal? De flyttet til Nord-Trønderlag hvor de fikk en stor etterslekt. Sønnen Jens Kristian Hansen Simlevalen f 20.6. 1845 overtok gården Kil. Han døde i 1921.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Vet du hvor i N.Trøndelag de bosatte seg ? Fant en enke Ingeborg Andersdatter på Leka, på 1865-tellinga.Fødti 'Gusdal',og bosatt sammen med to sønner,Hans og Elias.Kan godt være riktig familie siden gården het Simblevalen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg ser at en Jens Hansen, 20 år, f. Lekø var tjener på gården Storarnø i Nærø. Han var tjener hos Anders Hansen, 31 år, som var gift med Margrethe Pedersdatter.På FS fant jeg Anders Hansen f. 15/2 1835 Gravvik, N-TL med foreldrene Hans Olsen Valen og Ingeborg Andersdt. Anders ble gift 3/12 1863 Gravvik N-TL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FS VRI: Sara Johanne 29/4-15/5 1829 Leka--- Ole Andreas 18/8-12/9 1830 Kolvereid--- Anne Sophia 4/8-29/9 1832 Kolvereid--- Anders 15/2-8/6 1835 Kolvereid--- Maren Anna 27/4-20/5 1839 Leka--- Hans Jacob 25/5-10/7 1842 Leka--- Jens Christian 20/6-13/7 1845 Kolvereid. Aller står nok innført i Kolvereid (Leka annex). Om det er flere barn vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Morso

Tusen takk for all info. Alt stemmer med de opptegnelser jeg allerede har, og noe er nytt for meg. Det er mulig jeg ikke var helt klar i min forespørsel. Jeg mangler opplysninger om Hans Olsen Valen og kona Ingeborg Andersdtr. Hvor i Gausdal kom de fra? Finnes det noen opplysninger om deres aner? Hilsen Roald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det var bra det var noe nytt der da.Nå finnes det jo mange barn i Gausdal i 1801 som heter Hans. På FS har jeg i tiden 1794-98 funnet 6 Hans døpt i Ø.Gausdal. En av disse barna døde nok ganske tidlig.29/5 1794 Ole Olsen - Siri Johansdt...... 2/4 1795 Ole Andersen -Kari Halvorsdt..... F.26/5 1796 Ole Christens Rud-Anna Larsdt. (sannsynligvis død)og her sto fødested Gudbrandsdalen..... 26/11 1797 Ole Jonsen-Rønnoug Embretsdt...... 3/12 1797 Ole Johnsen-Embiør Jacobsdt..... 9/12 1798 (Gudbrandsdalen) Ole Christensen-Anne Larsdt.Gudbrandsdals-fødselen var nok i Gausdal, for foreldren bor der i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.