Gå til innhold
Arkivverket

[#52858] Harald Christensen født 1795 i Sannidal.


Gjest Terje Blomquist
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Blomquist

Er det noen som er i besittelse av bygdeboka for Sannidal, som kan si meg hvor de bodde. Han var gift 15/6 1822 med Åse Olsdatter. Han var sønn av Christen Gunvaldsen og Gunhild Haraldsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Berit henviser til dåpen. Ved Gunhilds dåp bor de på Humlestad og ved Christens dåp bor de på Lislau. Jeg har tatt en titt i bygdeboka som du spør om Terje, men jeg kan ikke finne fam. Christensen på noen av gårdene. Det kan være at de står nevnt under en annen gård, da det som oftes bare er de som eier gården som blir skrevet om i boka.Lislau er Sannidal prestegård. Humlestad er også en gård som ligger ikke så langt fra Sannidal kirke.Jeg kommer tilbake med flere opplysninger om jeg finner noe av interesse.Kerstin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Jeg søkte etter Christen Gunvaldsen på Fam.Search for jeg lurte på om vi jobbet med samme familie. Og jeg fant ut at Harald er bror til Gunvald som er tipp tipp oldefar til min venninne som jeg slektsforsker for. Så om du har noe mer om Harald og Gunvalds forfedre / etterkommere kan vi jo dele opplysningene. Hilsen Kerstin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Når dere skal lete etter jenter født i Sannidal på 1830 -tallet så ligger de etter guttene og sidene er ikke registrert.Jeg pleier å gå inn på Sannidal født 1831-1847. klikker meg inn på 1847 og mater meg fremover ved å bla 20 sider av gangen til jeg kommer frem til rette årstallet. Det er tungvint men det går greit.Legger inn linker til Ingeborg og Aase Helenes dåp, håper at de lar seg åpne.[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?show=193&uid=14123&urnread_imagesize=full&hode=nei&ls=1>Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.