Gå til innhold
Arkivverket

[#52860] Mathias Hansen Kamman i Fladbygden i Stange


Gjest Nic. Johannsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nic. Johannsen

Mathias Kammann ( Camman ) han var Snedker i Fladbygden i Stange han var gift 2 gange , første Hustru er mig Ukendt , med hende har han 2 børn 1. Anne Kirstine Kammann * ca 1737 hun dør 16-03-1824 ugift i Christiania2. Margrethe Kammann dø ca 1809 Hvor ??? hun var gift med Møller i Guldbrandsdalen dø ca 1809 hvor ???anden gang bliver han gift den 16-03-1749 i Stange Kirke med Kirstine Buscou fra Bragenæsjeg har ingen data på demved vielsen er vidner min 6x Tipoldefar , Cord Jacob Kammann der er Muremester i Flensborg og Mathias Lund ligeledes fra Flensborg ,hvor for rejser de fra Flensborg til Bryllup i Stange , hvis de ikke er i Familie med hinanden , kan Mathias og Cord være brødre ? Mathias formodes at være indrejst , muligvis fra Itzehoe ( Tyskland ) daværende DanmarkKirstine Buscou,s Forældre er muligvis Sorenskriver Tyge Buskou og Margretha Christophersdatter , der blev trolovet i 1640Mathias Kammann og Kirsten får en søn Jacob Mathias Kammann* 22-09-1749 i Stange han bliver Gift 1779 og dør 1792 i Roskilde Dk.,han var gift 2 gange , med første hustru er der 3 børn med anden hustru er der 4 børnfindes der mulighed for opslag i Christiania døde 16-03-1824 ??kender noget til disse Personer ?+venlig hilsen Nic. Johannsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nic. Johannsen

tak for dine oplysninger , jeg havde håbet på at der stod mere ved Anne Kirstine,s dø , men desværreved Mathias 2dn. vielse , ja da har Præsten rodet lidt rundt i det , det er da ikke muligt at blive forlovet efter at man er blevet viet , jeg vil tro at vielsen må være den 4 april , ude i venstre marginal står der jo også Flensburg 1919 , det kan jo udmærket være * dato for Mathias , Cord er * 1700 , måske i Rendsborg , men desværre er Kirkebøgerne dernede brændt 1701-02 ,kan du tyde det der står ude i venstre marginal ?tak for din hjælp , hilsen og God Aften , Nic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg ser nok ikke det samme som deg.Det står bare: copulert d.16 martij. d.28 marti trolovet snediker Mathias Hansen Kamond/Kamand og Kirstina Buscov. Cautis: Magistraten og sognepresten på Bragnæs. Og så står det noe som ser ut som 4 etter det. Mere ser ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nic. Johannsen

Undskyld men der opstod vist nok en misforståelse , ang. tydningen i venstre marginal , det var tydningen af den som står 2 linier længere nede jeg læser det som Flensborg 25 feb. aar 1719 p. stemplet papir , 4 ....... fra Flensborg aahlemanden Mathias Lund og Cord Jacob Kaman ( min 6 x tipoldefar ).det er bare lidt mærkeligt ved forlovelsen og vielsen , for efter det jeg ved ved og efter Anne Kirstine,s fødsel , i 1737 , har han jo været gift 1 gang før , og da burde det vel havde stået Enkem . eller ??jeg har dog ikke fundet hans 1st. vielse , eller første hustru,s dø .dog glæder det mig nu at vi kan finde en del af de Norske Kirkebøger på nettet , dejligttusinde tak for din venlighed med hjælpen , hilsen og God Aften , Nic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.