Gå til innhold
Arkivverket

[#52864] Omkomne sjøfolk under 1. verdenskrig


Gjest Hanne Line Osberg Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Hvor kan kan finne slikt arkivmateriale?En grandonkel og en kamerat skulle ha rømt for å reise til sjøs. I følge muntlig historie skal han omkommet når båten ble angrepet.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Fant han ikke der, men han kunne jo ha brukt et annet etternavn enn det jeg vet.Finnes det offentlige dokumentarkiver over sjømenn?- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Kristensen

Hvis du kan oppgi navnene skal jeg undersøke i sjøforklaringene fra 1.verdenskrig. Nettstedet www.minnehallen.no inneholder kun navn fra 2.verdenskrig, men i Minnehallen/ Stavern finnes også navnene fra 1.verdenskrig.Hilsen Rolf Kristensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Hvis du får tid til å sjekke i sjøforklaringene, er det supert.Min grandonkel het Arne Bertram og var født 09.11.1896 i Trondheim.Arne Bertram var sønn av Anton Sivertsen f 1867 og Ingeborg Birgitte Nilsdatter Polle f 08.08.1867. De var ikke gift.Det er trolig han vi finner som pleiebarn i Strinda hos Johan Andreassen, Sørli i FT1900.Der er det registrert Sivertsen som etternavn, men jeg er ikke sikker på om det var dette han brukte. Kleven har også vært nevnt, men det var en annen halvbror som hadde en far ved navn Kleven.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

ET input til temaetStatistisk sentralbyrå har en tabell over krigsforliste skip og sjøfolk omkommet under første verdenskrig utlagt online her Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Kristensen

Har gjennomgått navnelisten over omkomne men ikke funnet noen ved fornavn Arne og kombinasjoner av de etternavn du oppgir. Du sier at han iflg muntlig historie skal ha omkommet når båten ble angrepet, har du noe om båtens navn, kameratens navn. Hvor var han bosatt når han eventuelt rømte og kan han ha bruket et helt annet etternavn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.