Gå til innhold
Arkivverket

[#52876] Sparbu/N-T: Foreldre til Christoffer Ingebrigtsen (f. 1759) og Martha Pedersdtr


Gjest Hermod Moursund
 Del

Recommended Posts

Gjest Hermod Moursund

Jeg søker foreldre til Christoffer Ingebrigtsen (f. ca. 1759) og Martha Pedersdtr. (f. ca. 1764). Ved FT 1801 var de boende på gården Wibe i Skei sokn i Sparbu. De hadde da tre barn: Ingebrigt (f. 1791), Martha (f. 1793) og Ingeborg (f. 1796).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FT 1801 LenkeHar du sjekket bygdebøkene fra Ogndal i Sparbu. Tror det er 8-10 bøker, men i siste bind finnes det et greit gårdsregister.På FS fant jeg en mulig Christoffer fca.1755? i Ogndal med foreldrene Ingbret Andersen Overrein og Guru Christoffersdt. Susegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Ja, Berit, det er et godt forslag. Men flere kan jo hete Ingebrigt i de aktuelle strøkene.For ei tid tilbake lånte jeg alle de bindene av disse bygdebøkene, men det var før Christoffer Ingebrigtsen dukket opp, men kanskje må jeg atter i gang med disse.Tusen takk, Berit.Hermod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.