Gå til innhold
Arkivverket

[#52883] gerhard carl eller bare gerhard snarberg


Gjest Berit Snarberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Snarberg

Finner Gerhard Snarberg i folketellingene 1901,Han var født i 1881 i Ramsnes sogn.Bodde hos Olaff 1870 i Sverige og Eline Snarberg f 1864 Sandeherrred.Dette er kanskje famile han bodde hos.Gerhard ble siden gm Ingeborg?f 1883,fikk barna Margot f 1909 og Georg f 1912.Emmigrerte til USA Finner Ingeborg men ikke noe på Gerhard kan noen hjelpe meg litt her?Hvem var foreldrene hans Antar at de kom fra Sverige Værmlandsdistriktet på forhånd takk hilsen Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Gerhard Snarberg er altså i Sandefjord i 1900. Han er født 1881 i Ramnes og er dreier. Han bor hos Albert og Hilda Jensen i Sandefjord. Ikke hos Olaff og Eline.Jeg tror Gerhard Snarberg er sammen person som denne Gerhard Karlsen i Sem som også er født 1881 i Ramnes og er dreier og snekker. Dåpen hans er den siste dåpslenka jeg la inn i forrige innlegg. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Snarberg

Jeg har vært lest i bygdebøkene for Sem og Slagen,der jeg fant en Julius Snarberg gm Gina Helene Paulsdatter,hun hadde vært gm Karl Pedersen Skallevoll og hadde med ham 2 barn Peder f 1877 og Gerhard f 1881 sistnevnte finne jeg i dåpslinken.Finner også en Gerhard Pedersen i reg til Ellis Island.Kan han rett og slett ha byttet etternavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Rundt 1900 er det litt kaos med etternavn. Pedersdatter kan bli til Pedersen eller om faren het Peder Hansen så kunne det også bli endret til Hansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.