Gå til innhold
Arkivverket

[#52884] Kristoffer Johansen(Nyborg), Løten, f. 1848


Gjest Merete Trettebergstuen
 Del

Recommended Posts

Gjest Merete Trettebergstuen

Hei :)Jeg prøver igjen...Har prøvd en gang før å finne foreldrene til min tipp-tippoldefar Kristoffer (eller Christopher). Fant en Christopher f. 14.04.1848 og døpt 28.05.1848. Foreldrene er Agnete Andersdatter Kongletorp og Johan Christophersen Trættebergeie. Dette fant jeg i klokkerboka for Løten 1832-1850 s. 251 og han står som nr. 43.Lurer igrunn på om dette er samme Kristoffer som bor på Skramstadeie Store i 1883 da tvillingdøtrene Inger Eline og Kristine Beate ble født. Kona heter Inger (Inge) Jensdatter Nyborg. De har også barna Antonette Julia, Syrine, Jørgen og Johan på dette tidspunktet.Hadde blitt kjempeglad om noen kan bekrefte eller avkrefte dette. På forhånd takk :)mvh Merete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Jeg har en Johan Kristoffersen Tretteberg-eie g 1850 m Kristine Kristiansdatter Tokstad-eie. Han døde vel i Lillehagen v/Ingvoldstad i 1885. Er det samme Johan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Jeg vil tro det er samme Johan Kristoffersen Tretteberg-eie. Han oppgis å være ungkar ved Kristoffers dåp. Jfr kjørkjeboka. Hans foreldre var Kristoffer Johansen og Johanne Larsdatter - uten at jeg har ytterligere informasjon.Du Finner Johan Tretteberg-eie i Lillehagen i Vang med sin familie i 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Merete Trettebergstuen

Ja, det kan nok høres ut som om at det er samme Johan. Jeg har jo bare lett i Løten så langt.Takk skal du ha for hjelpen :)mvh Merete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.