Gå til innhold
Arkivverket

[#52887] Mali Eliasdatter som flyttet fra Meråker til Kvam i Nord Fron


Gjest Trine Kristin Grøthe
 Del

Recommended Posts

Gjest Trine Kristin Grøthe

Min tippoldemor hette Mali Eliasdatter og var født i 1843 i Meråker NT. Hun var nok gift med Paul Lien fra Nordre Fron, men han er ikke hjemme ved folketellingen i 1900. Er det noen som vet mer om Mali ? mvh Trine K Grøthe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trine Kristin Grøthe

Hei ! jeg ønsker å finne ut mest mulig bakover i tid. Foreldre,søsken, besteforeldre... Har mye om hennes etterkommere. mvh Trine Grøthe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trine Kristin Grøthe

Fantastisk Berit ! Tusen takk skal du ha! Har i mellomtiden funnet at hun er tjenestepige på en gård i Meråker ved tellingen i 1865. Nå kan jeg lete videre etter å ha fått navn på foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Kan legge til at Mali var enke da hun giftet seg med Paul Olsen Lien den 15. april 1878 i Hegra kirke, Øvre Stjørdal.Samme dag døpte de også datteren Elisabeth f. 18. des. 1877.Mali ble 1. gang gift 22. nov. 1867 i Meråker kirke, med Iver Iversen Kringøren fra Hegra. I dette ekteskapet har jeg notert fire barn: Iver f. 1867, Kirsti f. 1870, Edvard f. 1872 og Peter f. 1873. Iver Iversen døde 6. jan. 1875.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Ja, da er det jo Mali's første ektemann som er mest interessant.Plassen Iver Iversen bodde på, er kalt både Kringplassen, Kringgjerdet, Kringøren, og som i ft-1865; bare Øren: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=4&filnamn=f61712&gardpostnr=552&personpostnr=3337#nedre>LenkeJeg har funnet konfirmasjonen, nr. 32 her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.