Gå til innhold
Arkivverket

[#52893] FT 1900 for Oslo. Gatenavn/Kretsnr. i forhold til kirkebøker?


Gjest Bjørg Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Aasen

I FT 1900 for Oslo er ikke kirken/menigheten registrert som i FT 1965. Er det slik at kretsnr. erstatter kirken, og i tilfelle hvordan kan jeg finne fram til riktig kirke? Feks. Industrigt. med Kretsnr. 519. Er det noen der ute som kan hjelpe meg med det? Vennlig hilsen Bjørg Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrine Just

Hei Bjørg! Grensene har jo endret seg noe siden 1900, og jeg kan ikke svare på dette med kretsnr. Men på Den norkse kirkes nettside http://kirken.no/ finner du en rubrikk til venstre, 'FINN MENIGHET', hvor du kan søke på adresser. F.eks. hvis du søker på Markveien kommer det opp en rekke menigheter i hele landet, og for Oslo er det Paulus menighet som er den rette.Håper det var til noe hjelp!Mvh Cathrine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Aasen

Hei begge to, og tusen takk skal dere ha. Nå får jeg prøve meg på å finne noen av slektningene mine som havna i Oslo. Ennå en gang takk. Mvh Bjørg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.