Gå til innhold
Arkivverket

[#52919] Wilhelmine Gaasland el Grønnestad


Gjest Alf Einar Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Einar Johnsen

Wilhelmine ble født den 14 okt 1890 og døpt i Stav Domkirke den 09 nov 1890. Far hennes var Villas Villassen Gaasland(f.1863) og mor var Ida Henrikke Grønnestad(f.1865).Ønsker å vite om Wilhelmine hadde andre søsken samt om hun giftet seg og startet egen familie? samt annen relevant info.Her er hun ved FT av 1900. Bor da hos sin bestemor Ida Grønnestad:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Einar Johnsen

Nei, faren er en nøtt jeg har prøvd å knekke over lengre tid. Se tema 50800. Han har jeg foreløpig mer eller mindre gitt opp. Tenkte løsningen kunne ligge hos hans datter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Einar Johnsen

Nei, det er nok ikke faren. Trodde det i lengre tid jeg også, men i følge Bjerkreimboka så var 2 stk Villads Villadsen fra Birkrem. Han du har funnet er Villads Viladsen Birkrem mens min er Villads Villadsen Gåsland evt Lauåsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Alf Einar Ulvund Johnsen

Som emigrerende til New York den 28 mars 1910 fra Stavanger finner jeg Wilhelmine Wilhelmsen. Hun er oppført med 1890 som fødselsår. Kan dette være den Wilhelmine jeg leter etter(min oldemors halvsøster)?? Har ikke funnet noe mer på faren Villads/Wilhelm Villadsen/Wilhelmsen/Gaasland(min tippoldefar)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Einar Ulvund Johnsen

Dette må muligens være Herman ved FT 1900:LenkeMin tippoldefars stefar het Svale Svalesen...All info vedr Herman mottas med stor takknemlighet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.