Gå til innhold
Arkivverket

[#52921] Oppslag i bygdebok fra Tysnes


Gjest Marit Monsen Bolset
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er den Hans Hansen jeg fat döpt 24/10-1731 i Kvinnherad med far Hans Olsen (nest siste helt til högre): Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11551&idx_id=11551&uid=ny&idx_side=-92>Lenke Permanent bildelenke: LenkeKanskje du kan fånoe ut av det som står der? Greier ikke å tyde gårdsnavnet.Her er en Eli Hansdtr döpt i 1756, men hun kommer ikke fra Kviteberg (midt på högre side). Faren står som Hans Öfre F...: Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeSer ellers at denne Hans på Kviteberg får trillinger i 1766 som dör ganske snart etter födselen, den ene heter Jan: LenkeDeretter ser jeg at der er en Britta Jansdtr som dör på Kviteberg i 1809, 80 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit M Bolset

Hei igjen Kjellaug! Har vanlivis god 'tilgang' til bygdebøker o.l fra vårt lokale bibliotek og ikke minst hovedbiblioteket i Bergen og Statsarkivet. Nå må jeg vente til nærmer jul før jeg har mulighet til det. Bruker denne høsten til å 'rydde' litt i alt slektsstoffet som er samlet i årenes løp og selvfølgelig jobbe videre med 'nye' spor. Nå lager jeg ane-tavle til mine tre barnebarn, det er bakgrunnen for dette innlegget! Mvh Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.