Gå til innhold
Arkivverket

[#52926] Anne Arvesdtr. f. ca. 1732 Ørland? gift med Jacob Mikelson Fevåg


Gjest Anders J. Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders J. Moen

Anne Arvesdtr. f. ca. 1732 Ørland? gift med Jacob Mikkelson Fevåg f. ca. 1691 død 1769 i Bjugn.Kan noen hjelpe meg med hennes opphav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Wenche Myhr

Hei! Jeg har også vært på jakt etter hennes opphav.Men alt jeg har funnet ut er når hun ble gift med Jacob Mikkelsen.Det var i 1750 (fant det i ministerialboken for Ørland 1733-1761) men datoen klarer jeg ikke tyde,så jeg håper noen kan være behjelpelig med det.Prøver å sende med adressen/bilde til siden.(Det står i første 'kapittel' under 'anno 1750'.M.V.H.Wenche Lenke

bilete3606.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er mye bedre du legger inn permament sidelenke, så går det an å forstörre det. Dette er det jo ikke mulig å lese.Du bare lager lenker til de sidene som du er interessert i. Les under hvordan det kan gjöres.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Det står nok en dato uten at jeg greier å tolke det.Så står det videre Lars Tøndels. Det kan ha noe med det som står litt lenger oppe å gjøre - der Lars Tøndel døper sitt uekte barn Michel.Dette er et merkelig ekteskap. Jacob må være ca. 40 år eldre enn denne 18-20 årige jenta.Ellers er det ganske mange Arve rundt på gårdene i Rissa-Ørlandområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Denne ligger på FamilySearch:GI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Norway Search Results | Download Anne Arvesdatter Pedigree Female Family Event(s): Birth: 1732 , Sor Trondelag, Norway Christening: Death: 1796 Fevag, Orland, Sor Trondelag, Norway Burial: Marriages: Spouse: Jakob Mikkelsen Fevåg Family Marriage: 02 FEB 1750 Orland Kirke, , Sor Trondelag, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn H Nyheim

Bildet i (2) var greit nok det. Det står 'Fest: Purif: Com: 4 best: Lars Tøndels s. cop: Jacob Michelsen, Ane Arvsd.'. Altså Festo Purification Maria, som iflg kalenderprogrammet Dage falt på mandag 2. februar i 1750. Det var altså 4 kommunikanter, Lars Tøndels sønn ble begr. og Jakob og Ane ble viet.Dessuten står deres forlovelse på siden foran: 'Fest. N.A.'...'Trol: Jacob Michelsen Fævog, Ane Arvesd: Sp: Steffen Horberg, Hans Aage Mejer'. Det var altså på Festo Novi Anni, som er 1. nyttårsdag. Ettersom det ikke står bosted på Ane, kunne hun evt ha tjent på Fevåg... Ellers er det lite å finne om henne. Har ikke funnet noe i skiftet etter Jakob heller. Anne ble siden gift 2. oktober 1770 med Enok Jensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Ved forlovelsen:1. Steffen Hårberg er vel da Steffen Jonson Hårberg 1714-1752 som var gift med Jacob Mikkelson Fevågs datter Margrete Jacobsdtr. Fevåg 1721-1784. Hun ble senere gift med Petter Leth.og2. Hans Aage Meyer 1715 - er den sønnen av Johan Arent Meyer som blir gift med Karen Andersdtr. Wiig? 10.07.1740 på Ørlandet. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.