Gå til innhold
Arkivverket

[#52935] Noen som jobber med folketellingene i Telemark rundt 1730?


Gjest Odd Arne Helleberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Arne Helleberg

i Statsarkivet i Kongsberg foreligger det folketellinger for Eidanger 1725, Porsgrunn 1729, og Tinn, Hjartdal, Seljord og Sauherad for 1730. Jeg har snart skrevet ut den for Tinn og kunne tenke meg å lage database av den. Er det noen som jobber med denne eller noen av de andre, så kunne vi samarbeide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anfinn Bernaas

Helleberg: Eg står vel alt til halsen i arbeid med avskriving av kjelder frå Tinn, men er vel ein aktuell mann i samanhengen. anfinnb og krøllalfa og broadpark og punktum og no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Arne Helleberg

Se det var mye godt nytt. Jeg håper å sende manntallet for Tinn til Digitalarkivet i løpet av måneden. Er det noen som er gode til å snekre databaser? Jeg ønsker et opplegg a la det jeg har gjort for jordeboka for Telemark for 1615, med identifisering av gårdene etter Rygh og med normalisert stavemåte, for å lette søkbarheten. Og til Bernaas: Jeg har en del avskrifter av kilder vedrørende Tinn som dere kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.