Gå til innhold
Arkivverket

[#52969] Tjøtta/Herøy nyere tid


Gjest Svein Edvardsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Edvardsen

Hei Noen som kjenner til hvor det ble av denne familien. Ottar Alfred Olufsen f. 1889 på Halsfjord i Tjøtta, gift 2/3-1917 med Jenny Amalie Bech Johansen f. 1895 på Inderodden i Herøy. De fikk i alle fall en datter Halfrid Ingebjørg f. 1915, men hvor bodde de og den videre sjebne. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Hei Takk for at du svarte. Vielsen og denne dåpen den har jeg, men veit du hvor det ble av familien og om de fikk flere barn. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Tar med denne på biblioteket i dag jeg, og de har kirkebøker for Tjøtta. Legger inn svar her etter en eller annen gang etter 20.30 i kveld hvis jeg finner noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Fant ikke annet enn det som er innscannet, men prøvde å se etter barn av Ottar Alfred og kona 1913-1921 for Tjøtta og Skålvær. Vevelstad sogn av Tjøtta gikk bare til 1912 på det som biblioteket her har, og jeg så Herøy 1913-1918(går ikke lengre enn til 1918 på det som biblioteket her). Nå er vel det meste innscannet av det som er av kirkebøker på stedene, men jeg er jo ikke sikker på absolutt alt er innscannet på Digitalarkivet av det som måtte finnes av kirkebøker.Jeg fant noe som du kanskje Svein har funnet: Ottar Alfred ble født 13.09.1889 og hjemmedøpt på Tjøtta 25.09.1889. Døpt 5.søndag etter påske 1890. I forbindelse med konfirmasjonen har presten fått det til å bli 11.05.1890. Foreldre var Oluf Salomon Jørgensen, og hustru Anna Ovidia Olsdatter. Familien bodde i Juvik på Tjøtta både da Ottar ble døpt og konfirmert.Jeg ser gjerne mer på kirkebøker for deg Svein hvis du skulle ha behov for å finne noe bakover i kirkebøker som ikke er innscannet. Du har jo gitt ut skiftene, innrulleringene osv. som har vært til stor hjelp for meg. Derfor er det moro å eventuelt kunne gjøre noe til gjengjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Ottar Alfred Olufsen ble konfirmert på Tjøtta 19.06.1904, og han holdt da til på Juvika på Tjøtta. Koppevaksine 20.08.1896 er det oppgitt i forbindelse med konfirmasjonen. Dette hadde du kanskje? Det eneste jeg kan gjøre er å ta med denne forespørselen på neste møte i Slektshistorielaget hvis jeg er i Sandnessjøen da. Det er siste torsdag i hver måned. Det er ikke sikkert jeg skal på møte før siste torsdag i november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Hei Først, takk for at du ser etter. Nå er jeg i bunn og grunn ikke så interesert i Ottar sine aner. Det er Jenny jeg forsker på og der har jeg hele linjen bakover. Det som jeg kun er interesert i er hvor Ottar og Jenny ble av og videre om deres etterkommere. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.