Gå til innhold
Arkivverket

[#52987] Nannestad - Trenger hjelp til oppslag i bygdeboken - Ulverud under Bidsler.


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Jeg har problemer med å komme meg til biblioteket for å låne bygdeboken.Har noen mulighet til å slå opp under gården Bidsler og se om det står noe om plassen Ulverud.Jeg søker Peder Henriksen og Kari Hansdatter (ref innlegg 52962) som døper sønnen Hans i oktober 1791. (Faddere fra Ulverud, Edskerud, Kabberud søndre). Familien flytter til Brudalen i Ullensaker mellom 1791 - 1794 hvor de døper datteren Mari 17 sep 1794. Peder dør i Brudalen 16 des 1828, 70 år gammel.Han kan være døpt i Nannestad juni 1757, sønn av Henrik Pedersen Møller og Mari Hansdatter.Kan noen hjelpe meg med denne familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Det fantes to plasser Ulverud. Nannestad bygdebok 1. bind, Nannestad sokn, s. 773, nederst på sida (utdrag) I 1791 fikk Kristoffer Olsen, g m Kari Matsd. datter Anne - og Per Henriksen, g m Kari Hansd., sønnen Hans *Begge familiene bodde i Ulverud (Barn: Hans, f. 1791) Mari Persd. døde her i 1790, 2 år'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Takk Trond, da fikk jeg litt mer informasjon - bla. at de hadde en datter, Mari født rundt 1788. Jeg regner med at det ikke står noe mer om hvem disse var, jeg får søke bakover i kirkeboken og se om jeg finner noe mer. Takk igjen for begge svar. Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.