Gå til innhold
Arkivverket

[#52993] Ferdinand Bie (16.02.1888 - 09.02.1961)


Gjest Morten Torp
 Del

Recommended Posts

Gjest Morten Torp

Hei!Undertegnede er en Olympiahistoriker. Jeg er tilknyttet ISOH (International Society of Olympic Historians) og foreningen har bygget opp en nesten komplett database over OL historien inkl profiler av alle utøvere.Har blitt tipset om at dette er stedet for å få tipsene jeg søker.Jeg er på jakt etter opplysninger om etterkommere av Ferdinand Bie for deretter å få kvalitetssjekket opplysningene i databasen vår.ferdinand vant sølv i 5-kamp i 1912Registrerte personopplysninger: Full name Ferdinand Reinhardt·Bie Born 16 February 1888 in Drammen (NOR) Died 9 November 1961 in Kristiansund (NOR) Affiliations Kristiania IdrettsforeningMvhMorten Torp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn Ferdinad Bie fra folketellingen 1900 her: LenkeFant han under gravlagte på DIS gravminne-register, men dessverre ikke med flere opplysninger enn du alt har. ( Ingen gravstøtte fotografert til nå) Håper noen her kan hjelpe deg med etterkommere. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Ferdinand Reinhardt Bie, sønn av stadsfysikus Christen Helmer Bie (f. 23-6-1859) og 'Ottilie' Margrethe Reinhardt (f. 19-11-1864 død 2-4-1927) er f. i Drammen 16-2-1888. Gift på Gullskogen ved Drammen 9-1-1915 med Borghild Myhre, f. i Kristiania 24-5-1884, datter av brukseier Kristoffer Myhre (f. 30-1-1856) og Valborg Wexelsen (f. 28-2-1855 døde 19-1-1889). Borghild og Ferdinand hadde 1 sønn og 2 døtre. Kilde: Norges Leger 1909-1929. Det står en del om hans yrkeskarriere, men det er vel ikke av interesse? Jeg har opplysninger om sønnen, men det kan jeg ikke ta her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.