Gå til innhold
Arkivverket

[#53028] Hjelp til tyding gotisk skrift i Forlovererklæringer Romedal 1785


Gjest Britt Rahman
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Rahman

Jeg har tydet følgende: Vi underskrevne Cavere, at ungkarl Kiel Larsen Sande dragon og pige Pernille Christophersd: Horne, ---- kongl: Bevilgning, ---- (riktig?)men deretter klare jeg ikke lese mer enn fraksjoner av resten. Kan noen hjelpe?Mvh Britt Rahman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Trelsgård
LenkeVi underskrevne Cavere, at ungkarl Kiel Larsen Sande dragon og Pigen Pernille Christophersd: Horne, der haver kongl: Bevilgning, som beslægtede i Andet Leed at ægte hinanden, ej anderledes ere beslægtede og at der ike eller er noget andet som behindre? Deres ægteskab. Sande d: 5 April 1785. Tolleff Arneberg /: Guldbrand Østbye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Rahman

Tusen takk for flott hjelp Jan, også med den riktige lenken. Jeg oppdaget straks at den var uteglemt, men mistet samtidig kontakten med nettet, så jeg måtte bare gi opp å få lagt den inn i går.Mvh Britt Rahman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Rahman

Til Aase og Kjellaug: Det gikk litt fort i svingene imorges, men tusen takk for innspill til dere også. Jeg er veldig takknemlig for all god hjelp jeg får fra alle her på DA, men er dessverre ikke alltid like god til å meddele det!Mvh Britt Rahman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.