Gå til innhold
Arkivverket

[#53030] Grandtante som forsvant i USA


Gjest Ragnhild Brænd
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnhild Brænd

HeiMin farfars søster Marie Johnsdatter Brænd emigrerte i 1905 til USA. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=emikra1&gardpostnr=154076&merk=154076#ovre>Lenke Reisemålet var Kansas. Da hun ankom Ellis Island, oppga hun at hun var på vei til sin bror Otto Johnsen Brænd i Scandia, Kansas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Brænd

Det er noen år siden jeg jobbet med denne familien sist, men jeg mener å huske at han kom fram. Hele svigerfamilen reise over til statene. Nå har jeg ikke lenger tilgang til amerikanske folketellinger, så jeg får ikke sjekket det. Eller kanskje de rømte sammen?Mvh Ragnhild Brænd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild Hansen

Hej Ragnhild Brænd, på AncestryCom fant jeg Marie Johansen i 1930 Census for San Francisco City. Hun er 44 år, født i Norge, immigrerte 1910. Stilling i husstanden er servant. Hun er nr. 80 på listen. Kanskje en mulighet!

bilete3563.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Brænd

Takk skal du ha. Det er mulig det er henne, men jeg tror egentlig ikke det. Broren og hans etterkommere brukte etternavnet Brand. Hun er også 5 år for ung, og immigrasjonsåret er 5 år senere enn 'min' Marie. Mvh Ragnhild Brænd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild Hansen

Det var ikke mye å takke for! Jeg rotet med årstallene ser jeg. Jeg søkte igjen på AC på Marie, f. i Norge 1880 (ifølge kirkebok Sollia, dig.ark.). Jeg fant denne Marie g.Eggen, i Chicago 1920. Hun er den eneste Marie immigrert fra Norge i 1905.

bilete3564.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.