Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Niels Hegge

[#53034] Lene Olsdatr gift i Bergen 1816, forlovere A. Krohn og B. Bierch

Recommended Posts

Gjest Niels Hegge

Lehne Olsdt 27år gifter seg i Domkirken, Bergen 15 april 1816 (Lehnes fødselsår ca 1789). [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8641&idx_id=8641&uid=ny&idx_side=-134>Lenke . En av forloverne er A(lbert) Krohn. Folketellingen 1815 viser at Lena Olsen er tienstepige hos Albert Krohn på Lunggaarden. Det er der derfor rimelig å anta at dette er samme Lene. Albert og hans familie er også med som faddere når Lenes barn døpes så hun må ha vært flink i jobben eller at det har vært en annen årsak.Jeg har ikke funnet noen som kan være Lenes foreldre i Bergen i de digitale kildene. Jeg har tre kandidater andre steder i Norge. Birte Lene 11 år Sogndal, Rogaland. LenkeÅse Lene 12 år i Vandsøe, Rogaland. LenkeLene 12 år i Mandal, Vest Agder; far diversearb Ole Berthelsen. LenkeDen andre forlover er Berent Bierch. Det er to mulige, Bernt Olai Bierch, født i Bergen og Styrmand og Skipper Bernt Bierch født i Bierge i Spinds Sogn Vest Agder. Undersøkelsekomm. 1804-1805

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Oddvar Søreide

Dette er ein mulig kandidat der alder og navn stemmer, som du ser heter faren Lars Olsen og i Bergen hendte det at barn tok faren sitt farsnavn, som i dette tilfelle er Olsen. Du skulle da finne navn som Lars eller Barbro i hennes familie om det var den riktige person. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Niels Hegge

Aj da! Jeg som synes jeg hadde tenkt på alle mulighetene det var for henne å komme til Bergen.Lehne og Martins første barn heter Barbroe Catharina, det samme som moren i din lenke. Får forske videre med konfirmasjon faddere etc. Takk for opplysningen!Niels

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.