Gå til innhold
Arkivverket

[#53040] John Jensen i Ringsaker/Brøttum


Gjest Inger Grøhn
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Grøhn

John Jensen var gift med Kari Eriksdatter. De giftet seg i august 1807. Jeg finner at Kari kom fra Mæhlumeie med foreldre Erich Olsen Stenseng og Ingeborg Amundsdatter Moenbakken. John (Jon) skal være født ca. 1791, men kan noen fortelle meg hvor han kommer fra og hvor jeg kan finne flere opplysninger om ham? Fra 1816 til 1826 var de brukere på Stensli (Bakken øvre) iflg Brøttumboka. mvh Inger Grøhn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I FS/IGI finner jeg at John Jensen og Kari Eriksdatter hadde tre barn til dåpen:Ehlie, døpt 17.1.1808, Ringsaker, her i skannet kirkebok [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070512960031.jpg>LenkeIngeborg, døpt 30.3.1809, Ringsaker, jf. kirkeboka LenkeJens, døpt 16.2.1812, Ringsaker LenkeJeg finner en Jon Jensen døpt i Ringsaker, sønn av Jens Olsen og Eli Pedersdatter. Men han er døpt 17. juni 1781, altså ti år for tidlig i forhold til din John Jensen… Lenke. Jeg finner også en Jon Jensen, døpt 16.11.1788 i Romedal (nr. 84 til høyre) LenkeFinner en John Jensen i Ås, Akershus i 1801. Han er ti år gammel og sønn av Jens Johnsen og Ragnhild Nilsdatter Lenke De andre John Jensen jeg finner i 1801, ved søk på fødselsår 1790 +/- 2 år, har fødselsår 1791 og 1789. De befinner seg i Vest-Agder Lenke, Sogn og Fjordane Lenke, Møre og Romsdal Lenke og Troms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kanskje dette er Jon i 1801 Lenke Det kan vel være en mere passende alder. Om han var fca.1791 ville han jo bare vært ca.16/17 år da han ble gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Da kan kanskje Jon døpt i 1781 være en aktuell kandidat? Foreldrene hans heter Jens og Eli, det samme som den eldste datteren og sønnen til Jon og Kari heter... Bare litt tankespinn.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Grøhn

Det kan virke sannsynlig at vår Jon er han som er født i 1781. Ikke minst med tanke på mors navn Eli. Jon og Kari fikk et barn som de kalte for Eli, men hun døde samme året.Ingen av de senere barna ble kalt Eli - så vidt jeg har funnet ut. Hjertelig takk til dere. mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.