Gå til innhold
Arkivverket

[#53069] Reier Sørensen og Ingeborg Hansdatter, gift i Tønsberg 1734


Gjest Kristian Hunskaar
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristian Hunskaar

Soldaten Reier Sørensen fra Arnadal anneks giftet seg med Ingeborg Hansdatter i St. Laurenti kirke i Tønsberg 7. mai 1734, trolovet 13. februar ([url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8199&idx_id=8199&uid=ny&idx_side=-42>Lenke). Jeg har funnet ett barn; Hans, døpt i St. Laurenti kirke 18. august 1737 (Lenke), men begravet allerede 17. februar 1738 (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Og hadde jeg bare tatt meg tid til å lete litt til før jeg spurte, ville jeg funnet at den 30-årige snekkeren Reier Sørensen ble begravet 26. april 1738 (Lenke).Da løste jo mye seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Ja, det må være dem. Fadderen Halvor Gravdal må være fra Reiers hjemtrakter. Takk for det!Ingeborg ble muligens gift på nytt i St. Laurenti kirke 1740 med Nils Sørensen Mørch.Det hadde for så vidt ikke vært ueffent om Reier Sørensen døde barnløs og at det finnes et skifte etter ham som viser hvem hans søsken var (eller eventuelt fjernere slektninger om han, som jeg kanskje tror, var enebarn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Lurer på om du ikke har rett i at Ingeborg giftet seg på nytt i 1740. Det første barnet Nils Sørensen og Ingeborg hadde til dåpen i 1741, ble døpt Reier: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.