Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Kristian Hunskaar

[#53069] Reier Sørensen og Ingeborg Hansdatter, gift i Tønsberg 1734

Recommended Posts

Guest Kristian Hunskaar

Soldaten Reier Sørensen fra Arnadal anneks giftet seg med Ingeborg Hansdatter i St. Laurenti kirke i Tønsberg 7. mai 1734, trolovet 13. februar ([url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8199&idx_id=8199&uid=ny&idx_side=-42>Lenke). Jeg har funnet ett barn; Hans, døpt i St. Laurenti kirke 18. august 1737 (Lenke), men begravet allerede 17. februar 1738 (

Guest Kristian Hunskaar

Og hadde jeg bare tatt meg tid til å lete litt til før jeg spurte, ville jeg funnet at den 30-årige snekkeren Reier Sørensen ble begravet 26. april 1738 (Lenke).Da løste jo mye seg...

Guest Grethe Flood

Lurer på om de hadde en sønn til dåpen i Slagen i Sem 5. januar 1735 (første dåp etter 1735 til høyre) Lenke

Guest Kristian Hunskaar

Ja, det må være dem. Fadderen Halvor Gravdal må være fra Reiers hjemtrakter. Takk for det!Ingeborg ble muligens gift på nytt i St. Laurenti kirke 1740 med Nils Sørensen Mørch.Det hadde for så vidt ikke vært ueffent om Reier Sørensen døde barnløs og at det finnes et skifte etter ham som viser hvem hans søsken var (eller eventuelt fjernere slektninger om han, som jeg kanskje tror, var enebarn).

Guest Grethe Flood

Lurer på om du ikke har rett i at Ingeborg giftet seg på nytt i 1740. Det første barnet Nils Sørensen og Ingeborg hadde til dåpen i 1741, ble døpt Reier: Lenke

Guest Kristian Hunskaar

Takk, nok en gang!

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.