Gå til innhold
Arkivverket

[#53076] Elen Karina Olsdatter, f. 03 juli 1823 Vefsn


Gjest Alf Einar Ulvund Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Einar Ulvund Johnsen

Hun var datter av en Ole Nilsen. Hun giftet seg med John Jørgen Pettersen den 23 september 1873. Sammen fikk de min tippoldefar Olaus Johnsen.Ønsker å komme videre bakover på Elen sin familie, men da ikke flere kirkebøker for Vefsn er tilgjengelig står jeg fast. Er det noen der ute som besitter annen relevant informasjon???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Foreldrene het Ole Nielsen og Olava Larsdatter ifølge Familysearch VRI, som er avskrift fra kirkebøker og en relativt sikker kilde, men når kirkeboka kommer, må du sjekke der:LenkeHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Opphavet hennes bekreftes forøvrig av arveskiftet etter Ole Nielsen i 1843. Denne familien bodde i Hundåla, Vefsn. Ole Nielsen var fra samme sted og gjenfinnes sammen med sine foreldre i Hundåla (Nedre Hundal) i 1801.Mora, Olava Larsdatter, levde ved skiftet i 1843. Uten kirkebøkene, er det vanskelig å si noe om hennes opphav. Jeg finner ingen sannsynlige kandidater i Vefsn i FT 1801, men hun kan også ha vært fra Alstahaug.I skiftet nevnes følgende barn: Niels Tanke (ca 1814), Ane Jacobina (ca 1816), Lise Kristine (ca 1819) og Elen Karina.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith M Toft

Elen Karina er søster til min tippoldemor Anne Jacobine, ser jeg. Hadde ingen av hennes søsken. . I tema 12726 og 12728 her i debattforum ser du tidliger etterlysninger av disse folka. Jeg har ikke mer, da det ikke er lagt ut så mange kirkebøker fra Vefsen. Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.