Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Anders J. Moen

[#53079] Birkenes - Anne Thomasdtr. gift med Christen Torkelson Røynås - 1700-tall

Recommended Posts

Gjest Anders J. Moen

I Birkenesboka s. 246. er det opplyst at Christen Torkelson Røynås 2. gang ble gift med Anne Thomasdtr. De hadde 4. barn. Christen hadde 2 barne i første ekteskap.Descendants of Christen Torchildson Røynås 1 Christen Torchildson Røynås b: Abt. 1710 in Birkenes, Aust-Agder d: Bef. 1763 in Birkenes, Aust-Agder *1st Wife of Christen Torchildson Røynås: .. +Inger Olsdtr. Tvede d: 1731 in Birkenes, Aust-Agder 2 Anders Christenson Røynås b: 1723 in Birkenes, Aust-Agder .. +Asgjer Jørgensdtr. Flesie 2 Ole Christian Christenson Røynås b: 1726 in Birkenes, Aust-Agder .. +Berte Thomasdtr. .. +2nd Anne Thomasdtr. d: Bef. 1763 in Birkenes, Aust-Agder 2 Terkel Christenson Røynås b: Bef. 1743 in Birkenes, Aust-Agder 2 Thomas Christenson Røynås b: Bef. 1743 in Birkenes, Aust-Agder d: 1765 2 Inger Christensdtr. Røynås b: Abt. 1743 in Birkenes, Aust-Agder 2 Maren Christensdtr. Røynås b: Abt. 1747 in Birkenes, Aust-Agder d: 31.07.1812 in Kristiansand, Vest-Agder .. +Nils Nilsen b: in Limerick, Irland *2nd Husband of Maren Christensdtr. Røynås: .. +Ånen Nilsson Berge b: 13.02.1749 in Søgne, Vest-Agder d: 06.03.1817 in Kristiansand, Vest-AgderEr det noen som kan hjelpe meg å identifisere denne damen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Har du sjekket denne? [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/VR/individual_record.asp?recid=27681133&lds=4®ion=12®ionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeFra kirkebok: Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Vestre Moland, Ministerialbok nr. A 1 (1687-1760), Fødte og døpte 1729, side 60. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeForeldre: Thomas Olsen og Inger Jörgensdtr. Men deres datter Inger er vel oppkalt etter hans förste kone.Det er og en födt i Arendal: LenkeHer heter moren Maren. Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Arendal, Ministerialbok nr. A 1 (1703-1815), Fødte og døpte 1719, side 137. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anders J. Moen

Takk for tipset!Den første, datter av Thomas Olson Isefjær og Inger Jørgensdtr. Aabel er nok for ung til å ha barn født før 1743. 14 år gammel!Den andre har jeg problemer med å lese. Jeg går ut fra slik jeg prøver å lese det at dette er et barn født utenfor ekteskap.Kan noen hjelpe meg med teksten i 19 på høyre side? Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.