Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Sven Erling Fyhn Svensen

[#53084] Hjelp til tyding av kirkebok for Eiker 1705-1733 (nr. 6)

Recommended Posts

Hei alle Eiker-spesialister og interesserte!.Prøver ved selvsyn å tyde hva Bjørn R. Rosenberger har kommet frem til under begravede for året 1712.Datoen er lille julaften(i.e.23/12!!),under nummer 65 i den scannede ministerialboken for Eiker 1705-1733.Rosenberger skriver( Reut...)?på side 24 i sin nylig utgitte kirkebok 'nr. 6'(kun begravede!!)Den avdøde er Rønnaug Jørgensdatter,(løytnant)Claus (Clausen)Winthers (ca.1663-1750).Det er altså hennes (tyske?)slektsnavn jeg er MEGET interessert i å få rede på!!.På forhånd takk.Mvh Sven Erling

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Engedahl

Det er mulig jeg er blind, men jeg ser ikke noe slektsnavn i kirkeboka. Det som kan ha blitt oppfattet som et slektsnavn er nok bare forkortelsen for løytnant. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til Jan:hjertlig takk for oppklaringen av dette for meg et 'mysterium'.Så var det altså så enkelt som LEUTNANT!!.Veldig bra du kom så fort på banen.Din 'kollega udi genealogien',Jens Petter Nielsen har foreslått noe som liknet på LENTNER eller noe i den duren, og jeg beit godt på(he-he!).Trodde faktisk jeg hadde 'slekten Fyhns opprinnelige slektsnavn' innen rekkevidde,den gang ey sa visst Tordenskiold.Ditt svarbrev av 15/08-2001 satte meg iallefall på 'rett kurs'.Hilsen en Eiker-amatør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til Jan:hjertlig takk for oppklaringen av dette for meg et 'mysterium'.Så var det altså så enkelt som LEUTNANT!!.Veldig bra du kom så fort på banen.Din 'kollega udi genealogien',Jens Petter Nielsen har foreslått noe som liknet på LENTNER eller noe i den duren, og jeg beit godt på(he-he!).Trodde faktisk jeg hadde 'slekten Fyhns opprinnelige slektsnavn' innen rekkevidde,den gang ey sa visst Tordenskiold.Ditt svarbrev av 15/08-2001 satte meg iallefall på 'rett kurs'.Hilsen en Eiker-amatør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lill Juelsen

Hei Sven Erling! Ser du jobber mye på Eiker. Det gjør også jeg - og er amatør som deg. Kanskje vi har noen felles eikerbøringer i basene? Kontakt meg gjerne på lill.juelsen@c2i.netMvh Lill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.