Gå til innhold
Arkivverket

[#53097] Hjelp til oppslag bygdebok for Fana Hordaland, gården Valle.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg trenger en smule hjelp til å få fastslått hvem som var foreldrene til Michel Baardsen Valle. I 1701 er det oppgitt at han var oppsitter og 63år gammel. LenkeSier bygdeboken noe om hvor han kom fra og hvem han var gift med? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hadde han en datter Elisabeth (ca 1670-1736)gift med Ola Pedersen Smörås?Jeg har da far hans som Baard Villumsen og mora skal hete Karen. men aner ikke hvor jeg har det fra - ingen kilder med andre ord.Dette er forfedre til mine nieser, så jeg er og interessert i hva du måtte finne ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Breistein

Det står ikke hvor han kom fra i Fanaboken.Men han var gift 1.g. med enken etter Karl Olsen (forrige bruker). Barn: Karl, Eli, Elisabet, kanskje flere. Gift 2.g. med Gjertrud Simonsdtr. Titlestad (ca.1647-1712).Uvisst om de hadde barn. Til Kjellaug:Elisabet bodde på Smørås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for responsen.Han var altså gift med enken etter forrige bruker Karl Olsen. Det forklarer navnet på sønnen Carl Michelsen. Men sier bygdeboken noe om navnet på hustru nr.1? Forøvrig ser jeg at det dør en Maitha Willumsdtr. på Valle i 1732. Hun var født ca 1658 på Riple. Kan det tenkes at det står noe i bygdebpoken vedr. Riple som kan hjelpe oss videre? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Breistein

Hustru nr.1 er ikke nevnt ved navn.På Riple bodde Villum Jonsen g.1.g. m. Kirsten. Andre konen er ukjent.Barn: ' Jakob og Jon i første ekte; Villum b. på Lund . seinare N. Totland og Gamlehaugen, Marta b. på Valle '. Jeg kan sjekke mer senere eller i morgen for nå skal jeg på Stadion og se Brann slå Lyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk til Bjarte fra meg og, så fikk jeg da vite at Elisabeth var datter til Mikkel Baardsen.Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.