Gå til innhold
Arkivverket

[#53101] Fjelberg/HO.Mari Olsdtr Blokhus og Ole Olsen Blokhus.


Gjest Toril Henriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Toril Henriksen

Har fådd så mye hjelp her ,så nå prøver jeg meg igjen.Skulle hadd foreldrene til Ole Olsen Blokhus født ca 1833 og Mari Olsdtr Blokhus født ca 1838. Har funnet den gift den 12 april 1858 i Fåberg.Det står oppholdsted Blokhus så står det noe jeg ikke greier å tyde.Faren står der ,så det er jo mora som mangler. Har prøvd å leita på konfirmerte ,men fant dem ikke.Karnsje noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Johnsen

Hei igjen Toril!Ole Olsen (Belgum) ble født 3.aug. 1829 i Ulnes,Nord-Aurdal. Han døde 19. april 1894 på Stord/SFOle's foreldre er iflg. kirkeboka Ole Olsen Belgum og Barbro Helgesdtr. Mari Olsdtr. Blokhus ble født 11. jan 1838 i Fjelberg/HO. Hun døde 6. mai 1918 på Stord/HODe ble som du har funnet, gift 12. april 1858 i Fjelberg. Mari's foreldre var Ole Johannesen Blokhus (1798-1854) og Kari Mikalsdtr.(f.1813)far til OJB var Johannes Olsen Blokhus (1764-1827) moren het Christine (f.1775)far til JOB var Ole Johannesen Hiksdal (f.1734) mor ukjentfar til OJH var Johannes Olsen Hiksdal (1702-1752) mor ukjent --------------------------------------------- Det ligger en historie bak her om to unggutter som hadde tenkt seg til Amerika. Anders og Ole gikk over fjellet fra Valdres og kom til Fjelberg lille julaften i 1851. Det er usikkert om de var brødre, halvbrødre eller ingen av delene, svaret har jeg ikke funnet enda. De ble begge gift på Fjelberg, men mens Anders og familien emigrerte til Amerika i 1875, ble Ole og hans fam. værende i Norge.(kilde: Bjarne Blokhus,1915-2003)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ole Johansen Hiksdals hustru: Øllegard Larsdtr Øvrebø. Viet 070764.Harald, vet du om Johannes Olsen Hiksdal hadde en bror, Per f 1706 † 1776, gm en Gyri Jonsdatter f ca 1706 † 1776 på Hiksdal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.