Gå til innhold
Arkivverket

[#53102] Hjelp til å finne personer i USA


Gjest Torbjørn Hillersøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Hillersøy

Har prøvd å leite i SSDI og FamilySearch, men har ikkje lykkast med å finne personer som utvandra frå Batalden i Kinn pr.gj..Dei eg søkjer opplysningar om er:1) Ekteparet Gunder Ulriksen (f. 1853)og Maren Bolette Johnsdtr. (f. 1855) som emigrerte i 1884. Dei brukte kanskje etternavnet Eide eller Batalden.2) Bernhard Oliver Simonson Batalden (f. 1893) til Chicago i 1911.Mvh Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

New York Passenger Lists, 1820-1957: Den 14. juni 1884 ankommer Gunder Batolden og kona Maren New York med skipet 'Island'. De skal til Whitehall i Wisconsin.

bilete3573.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Mulig at dette er mannen? Jackson county er nabo med det county som Whitehall ligger i...Wisconsin Deaths, 1820-1907Name: Gunder UlriksonDeath Date: 11 Jan 1889County: JacksonVolume: 01Page #: 0118Reel: 036Image: 0326ImageNum: 105447Sequence #: 395724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Hjerteleg takk, Jon og Ingvild, for gode opplysningar!Då veit eg også kva stat eg kan leite i, når det gjeld Gunder og Maren. Dersom Gunder døydde i 1889, gifte truleg Maren seg på nytt i Wisconsin.Eg må berre seie igjen: Dette forumet er gull verdt for alle dei som ennå ikkje har fått heilt grepet på det å leite etter folk utanlands!Helsing Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild Hansen

Hyggelig å kunne hjelpe. Jeg har søkt mer på Maren Bolette og utelatt etternavn, utifra at hun kanskje giftet seg på nytt, som du også nevner. De jeg finner har enten feil fødselsår eller ankomstår. Finner jeg en som passer hører du fra meg. Ganske mange Maren´er som utvandret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Thauland

Are you interested in other Batalden's in Chicago? I see a H Magar who passed in 1944 and a Henry, d 1973, who had siblings Kirsten and Oeyvind living in Norway at the time, Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Hello Roger, and thank you for the information!I already knew about Henry, but the name H Magar is unknown to me! If you have something more about that person, I would be happy to know!Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Thauland

The first name field can be a 'code' when an infant is not named. In this case a baby boy of Henry and Margaret lived less than 1 hour...buried Mt Olive, Chicago. Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Thank you very much for doing the research, but I did not quite get the meaning of your last message. What, concerning H Margar, is a 'code'?Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.