Gå til innhold
Arkivverket

[#53104] Opplysninger om Kråkrøhamn i Ibestad


Gjest Johanne Eline Driveklepp
 Del

Recommended Posts

Gjest Åse Kristiansen

Prøv med et Google-søk og se hva du finner ut. Kråkrøhamn ligger forøvrig på øya Andørja på veien mellom Salangen og Harstad (mellom Mjøsundbrua og tunnelen Andørja - Rolla)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johanne Eline Driveklepp

Jeg bor på Kråkrøhamn, men håpet på at det var noen utflyttet Andørjaværinger som viste noe om historientil denne bygda. Selv er jeg tilflyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Kristiansen

Så dumt av meg å overse bostedet ditt. Ja, ja, 'gift deg mens du ser' sier et gammelt ordtak. Jeg tror nok Hilmar Eriksen har skrevet om Kråkrø og Kråkrøhamn i Ibestad bygdebok. Den kan du låne på biblioteket, eller kanskje noen av naboene har den?I 1801 het gården Kragerøe og her er befolkningen [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=f11917&gardpostnr=27&merk=27#ovre>LenkeManntallet 1769Krogerøe Jørgen Niels. mann 45Krogerøe Sophia Ottesdr kvinne 49Krogerøe Ingeborg Jørgensd. jente 7Krogerøe Joen Sørens. mann 39 K 95/59Krogerøe Syneve Olsd. kvinne 36Krogerøe Ole Joens. gut 15 kbs. 305/56Krogerøe Jørgen Joens. gut 7Krogerøe Andreas Joens. gut 5Krogerøe Daniel Joens. gut 4Krogerøe Martha Joensdr jente 16Krogerøe Ermegaard Joensdr jente 13Krogerøe Inger Joensdr jente 2Krogerøe Samuel Sørens. gut 23Manntallet 1763KROGERØEBenificer: Jon Sørensen MSyneve Olsdr: KOle Jonsen BMartha Jonsdr: BBerthe Iversdr: HSøren Sørensen HIver Sørensen HJørgen Nielsen MSophia Ottesdr: KSamuel Sørens: BNiels Nielsen TManntallet 1701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.