Gå til innhold
Arkivverket

[#53116] Tydning av skrift. Fredrik Johannessen med kone Gunnild og søn Johannes m/kone


Gjest Arne Robertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Robertsen

Ved de 4 overnevntes konfirmasjon 1. oct. 1854 i Søndeløv annekskirke er det skrevet en lang anmerkning omkring deres forhold. Er det noen som kan hjelpe til med tydningen av det som der står Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Risør, Ministerialbok nr. A 3 (1838-1864), Konfirmerte 1854, side 241.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=822&idx_id=822&uid=ny&idx_side=-218>LenkePermanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Denne teksten var ikke god å tyde. Jeg tar det jeg forstår, så klarer kanskje andre å sette inn de andre ordene:Angaaende disse _ikke her hjemmehørende Personer_, da meddelesherved, at den første af disse Fredrick Johannesen blev [...][.......] under [........] Tillatelse i anledning af [........], ogda der under Forhøret oplystes, at han ei var Confirmeret, blevhan i denne Hensigt forberedet af mig til Confirmation. Deøvrige meldte sig frivillig, hvorfor ieg efter ØvrighedensØnske ogsaa med dem foretog det samme. Deres Kundskab i Religionvar ringe, da de Intet før deres Ankomst hertil Sognet [..] [....][....] af samme; men de viste under deres Forberedelse god Flid;især var Gunhild Laersdatter meget lærevillig og havdegod naturlig Forstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Robertsen

Takk til Aud og Jon-Erik for svarene.Vi har samme oppfatning av det meste Aud og undertegnede, men det er noen nøtter ennå.Er det andre som kan fylle ut det manglende, eller rette på det vi oppfatter, så er jeg glad for det.Til Jon Erik vil jeg si et betinget ja, fordi jeg har mer enn 6000 navn og omfatter de fleste av omstreiferslektene. Det er andre som har mer enn dobbelt så mange som det. Vi arbeider i en slektsforskergruppe under LOR.Men takk for godt råd, jeg finner selv stadig godbiter der.vennlig hilsen fra Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.