Gå til innhold
Arkivverket

[#53121] Børuf Johns. Hornnes, Aust-Agder (1855-1959)


Gjest Celvin Ruisdael
 Del

Recommended Posts

Gjest Celvin Ruisdael

ok, Rune - takk for opplysning, kanskje noen med god lokalkjennskap til Evje og Hornnes sitter på dødsdatoen hans.Forresten i lys av diskusjonen på tråden 53122 (I eller på Agder ?) får jeg vel omskrive den siste setningen i innlegg 1 tilnavnet Børuf er uvanlig - bare 39 personer het det i 1900 (38 av disse bodde på Agder !) c:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benn Johan Rislaa

Hei!Et forslag er å bestille Fædrelandsvennen på mikrofilm for de aktuelle årene, er jo litt og lete igjennom, men det er et alternativ dersom ingen kjenner datoen.Hilsen Benn Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Celvin Ruisdael

Jeg sendte en forespørsel til Statsarkivet Kristiansand.Den 29. okt fikk jeg inn dette :Det har ikke lykkes oss å finne Børuf Johns. i våre arkiver. Vi har undersøkt Evje og Hornnes folkeregister, døde 1958, 1959,1960, ref. H-0009 og Setesdal sorenskriverembete-2, Dødsfallmeldinger 1959, ref. Ja-0172. Våre register over døde er sortert etter hvilken kommune vedkommende bodde i det året de døde. Dersom du har mulighet til å komme med flere opplysninger kan vi gjøre en ny arkivundersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Hei Ingrid og takk for opplysning fra gard- og ættesogen!Den var nyttig. Jeg vil skrive til SAK og be de se etter i arkivene en gang til. c:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Celvin Ruisdael

Fikk inn melding fra Statsarkivet Kristiansand fredag 23.11 :'På bakgrunn av nye opplysninger har vi nå sjekket kirkebok B-4 for Hornnes. I listen over begravede har vi funnet Børuf Johnsen Hornes, enkemann, f. 24/2-1853. Børuf Jonsen Hornnes døde 19/9-1939'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.