Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bjørnar Iversen

[#53124] KB. Hof i Solør 1822-1840. Feil linker på døpte 1836.

Recommended Posts

Gjest Bjørnar Iversen

Det er misvisning av sidenummer for døpte 1836. Det skal være side 838-839 til 850-851, og 418-419 til 428-429.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Endre Holten

Ministeralbøkene 1819-1829 og 1829-1843 for Tingvoll i Møre og Romsdal - feil i register: Innmeldte og utmeldte av Statskirken skal være Innflyttede og Utflyttede.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mette Værnes

Hei BjørnarDe sidene du refererer til, pag. 418-429 og 838-849 er alle riktig indeksert som døpte 1836 - noe som også kommer fram av bildeinformasjonen for disse sidene.På grunn av at det ikke skjer en endring av årstallet på pag. 838-839 i forhold til pag. 428-429, vil heller ikke fortsettelsen av de døpte 1836 (pag. 838-839 ) komme fram i indeksen. Nederst på pag. 429 står det derimot hvor resten av de døpte for dette året er innført, noe som gjør det enkelt å skrive dette sidetallet inn i feltet for sidenummeret, trykke enter og hoppe rett til pag. 838-839.Søking i listemodus er også et alternativ å bruke, da kan du få opp kun en handling av gangen. Når foreksempel de døpte for Hof 1836 er søkt fram, vil du ved sideblaing kunne gå direkte fra pag. 428-429 til fortsettelsen på pag. 838-839. Brukerveiledningen legges ved: LenkeMvh Mette Værnes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørnar Iversen

OK. Jeg skulle selvfølgelig gått i listemodus, enda jeg synes det er litt tungvint. Jeg har jo gått gjennom dette årstallet flere ganger uten å finne den jeg søkte etter. Da jeg bladde meg bakover fra side 850-851 fant jeg det jeg lette etter. Man lærer så lenge man lever. Bjørnar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.