Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Helen Johanne Berget

[#53136] Karoline Gulbrandsd. f. 1881 USA

Recommended Posts

Er det noen som kan hjelpe meg å finneKaroline Gulbrandsd. Kolkind F.1881 på Tyristrand i Hole Til USA ca 1905,Har hun noen etterslekt ?Vennlig hilsen Helen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Solveig Håklev

Finner en her med samme navn,men født i 1886 LenkePå Ellis Island manifestet står det de skal til sin grandfather i Menomonie i Wisconsin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne Line Osberg Eide

Her er de som er nevnt i innlegg 2:1910 United States Federal CensusName: Karoline Rothan [Karoline Kolkin] Age in 1910: 24 Estimated birth year: abt 1886 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Cousin Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Home in 1910: Minneapolis Ward 7, Hennepin, Minnesota Marital Status: Single Race: White Gender: Female Year of Immigration: 1907Household Members: Name Age Hakon B Rude 49 Olga Rude 38 Mabel Rude 15 Alse B Rude 14 Olive Rude 11 Odin Rude 9 Elenora Rude 7 Gudrun Rude 5 Agnes Rude 4 Maroper Rude 1 6/12 Oscar A Fossers 26 Klara Marcusson 20 Johanno Rothan 21 Karoline Rothan 24Det står at Karoline og Johanne er cousins (til Hakon?).- hanne line -

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved immigrasjonen står det at de skal til sin bestefar Johannes C. Karlsund/Kollkinn(?).- hanne line -

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Karoline og Johanne i FT1900: LenkeSer er at mora er Andrea Arnjotsdatter. Utfra at du har spurt om morens familie tidligere, regner jeg med at det er riktig Karoline.- hanne line -

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Hanne Line og alle som har vært til hjelp Det er den rikige Karoline Det var nok jeg som har tatt feil av fødselsåretMed Vennlig hilsen Helen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjenDet er riktig at jeg etterlyste en Karoline for litt siden, Men dette er ikke samme KarolineMin Karoline (denne gang)er datter av Andrea Elise Arnljotsd.Kolkind,mor til Johanne og Karoline Gulbrandsd. Kolkind f.20.03.1886Andrea Elise var søster til Karoline Otilie Arnljotsd.Kolkind f.28.07.1871MVH Helen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.