Gå til innhold
Arkivverket

[#53154] Guiseppe Spurgio Pisani d.1823 søker opphav


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

vedlegger et slektstre.kanskje noen kjenner igjen denne slekten.Jeg søker opphavet til Guiseppe Spurgio Pisani d. 1823

bilete3585.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Eneste Guiseppe Pisani jeg har støtt på f. før 1800 er denne karen fra Italia? LenkeEllers ser det ut til at navnet Pisani dukker opp i Norge på Bergenskanten senere.Ved søk i hele verden finnes det svært mange fra 1850-framover i tid.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I 1865-tellingen finner du navnet i bruk både i Bergen, Stavanger og Kristiania. En av de eldste jeg støtte på var denne damen fra Nederlandene: LenkeEn annen var oppført f. Hannover, Tyskland.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Og her har du også dåpen til Jacob August Pisani i Aker 1825: LenkeGanske tydelig å lese i 150% forstørrelse. Her står også noen opplysninger om foreldre, innflytting osv.Det tror jeg er hva jeg kan bidra med av opplysninger denne gang. Spennende jakt på opphav.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Mange takk Gunn ! Slektstavlen fikk jeg av en Pisani i Bergen.Jeg har også slektsskap med slekten som bodde i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.