Gå til innhold
Arkivverket

[#53161] Hjælp til FT 1865


Gjest Annelise Brahtz
 Del

Recommended Posts

Gjest Annelise Brahtz

Carl Johan Johansen (og familie) bor på pladsen Stubberud under Østre Sogn - hvordan finder jeg dem i folketælling 1865? - og hvilken kirke hørte de ind under? Tiptipoldemor (= konens mor) boede hos dem og døde der i 1870.Hilsen Annelise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Hege Jensen

Hei Annelise...!Har du navn på konen og tipptippoldemor? Når ca. han er født osv. Det finnes mange steder/gårder i Norge som het Stubberud i 1865-tellinga. Vet du hvor i Norge sånn ca det er (fylke)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annelise Brahtz

Tusind tak for at I bruger tid på at hjælpe mig! Det er Anna i indlæg 5 der har fat i de rigtige. Men jeg kan se, at tiptipoldemor ikke bor hos dem i 1865. Tiptipoldemor hed Anne Jensdatter,f. i Riis eje, og bor i samme område som familien her. Hun blev døbt 14/4 1897 i Aker kirke, og var enke efter Lage Jacobsen, død 1829. I 1833/34 har hun boet som inderste på Tangerud med sønnen Jens, 6 år gl. Havde Vestre Aker egen kirke (kirkebog?)Hilsen Annelise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annelise Brahtz

Jeg glemte at skrive at Anne Jensdatter heller ikke bor hos sønnen Jens, der blev gift 1850, og i FT.1865 bor på/i Dalhaugen i Gamle Aker.Annelise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annelise Brahtz

Tak for den fine liste - jeg kan se,at I har lige så mange opdelinger i menigheder som vi har her i København og omegn.Hilsen Annelise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.