Gå til innhold
Arkivverket

[#53173] Jørgen Gunnarson, f. 1742, Gallefoss i Guddalen, Fjaler


Gjest Magnhild Bang
 Del

Recommended Posts

Gjest Magnhild Bang

Prøver en etterlysning etter Jørgen Gunnarson, f. 1742 Gallefoss i Guddalen, Fjaler, d. 1835, Rønset, Hyllestad. Han ble 2. mann til Anna Andersdatter Rønset, f. Berge i 1735, d. 1815. De ble viet i 1763. Var han sønn av Gunnar Jørgensson Kalstad, f. 1711, d. 1783, og Anna Endresdtr., f. 1719, d.1773? Har noen event. opplysninger videre bakover?Jørgen og Anna fikk to barn, Hans Jørgensson Hovlandsdal, f. på Rønset i 1767, d. 1831 og Anna Jørgensdatter Rønset, f. 1769, d. 1841. Disse er mine forfedre på min mormor, Trine Hatlem sin side.Mvh Magnhild Bang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er vel de som gifter seg her förste par på venstre side: Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Askvoll, Ministerialbok nr. A 8 (1749-1775), Kronologisk liste 1763, side 14-15. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8596&idx_id=8596&uid=ny&idx_side=-82>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Grotle

Jørgen Gunnarson har jeg som sønn av Gunnar Jørgenson Kalstad og Anna Endresdtr (født på Gallefoss) med de årstallene du oppgir. Jeg har ikke Fjalers bygdebøker her nå, men opplysningene er tatt fra disse bygdebøkene og ikke sjekket mot andre kilder. De samme bygdebøkene gir opplysninger om slekten videre bakover. Denne gården er omtalt i bind 3 av bygdebøkene. Anbefaler at du låner disse på biblioteket.Ellers har jeg notert at Jørgen og Anna fikk 5 barn. Igjen er opplysningene tatt fra bygdebøker (Hyllestad) og ikke sjekket mot andre kilder. Rekkefølgen på barna er: Anders, Orlaug, Hans, Anna, Ingeborg.Hvis du sender meg en e-post til bgrotlealfakrøllonline.no har jeg endel opplysninger om denne slektenMVH Bent Grotle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.