Gå til innhold
Arkivverket

[#53184] Hvor skal jeg lete dåp oslo


Gjest Torill Bech
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Bech

Aron Person(Pedersen)fra Sverige og Johanne Emilie Pedersen viet i Trefoldighetskirken 1 1858, da mulig bosatt i Ruseløkkveien. I 1865 telling bosatt Vestre Aker med datter Antonie Charlotte 6 år f. christiania Leter etter dåp , men finner ingen Antonie Charlotte. Har lett i årene 1858 - 1860 i Trefoldighet, Domkirken, Aker, garnison, vestre Aker og rikshospitalet uten hell. Er det noen som har forslag til andre steder å lete? Hilsen Torill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Aron og Johanne Emilie (ikke Pedersen, faren het Hans Jensen (Walle) ble gift i Trefoldighet Kildeinformasjon: Oslo fylke, Trefoldighet, Ministerialbok nr. III 1 (1858-1874), Ekteviede 1858, side 10. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Bech

Tusen takk for hjelp, ja Anne det er nok riktig person. Da bør jeg vel finne henne i en prestebok også, det er nemlig faddern'e hennes som er interessante for meg. Hennes far Aron er nemlig en av en stor søskenflokk i Sverige hvor mange av dem reiste til Norge, deriblandt min tippoldefar Nils. Jeg prøver å finne bindeledd mellom disse brødrene for å være sikker på at det er riktig familie jeg leter i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Hei. Unskyld at jeg bryter inn i dette temaet, men kan noen si meg hvilke kirke eller menighet Sannergata i Kristiania hørte til i 1900 ? Med hilsen : Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Bech

Tilbake til mitt 'problembarn' Amalie Charlotte, regner med at det er riktig barn i innlegg 5, men den lenken viser til klokkerbok for vestre aker som desverre ikke har oppføring av faddere. Nå har jeg lett i presteboken for samme periode i vestre aker, men finner henne ikke der... Kan presten ha 'glemt' å føre henne inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Larsen

Torill. i innlegg nr 7 nevner du at det er flere brødre. i databasen over emigranter fra Sverige, så finner jeg flere Persson fra Trankil. regner med at de nevnte Aron og Nils er i din familie. årstallet er utvandrings år. PERSSON ALFRED TRANKIL 1887 PERSSON ANDERS TRANKIL 1862 PERSSON ANDERS TRANKIL 1903 PERSSON ARON TRANKIL 1850 PERSSON ARON TRANKIL 1857 PERSSON CARL TRANKIL 1847 PERSSON FRANS TRANKIL 1886 PERSSON HJALMAR SAMUE TRANKIL 1906 PERSSON JAN PETER TRANKIL 1857 PERSSON JONAS TRANKIL 1904 PERSSON KARL ALFRED TRANKIL 1894 PERSSON KARL AUGUST TRANKIL 1892 PERSSON KARL BERNT TRANKIL 1862 PERSSON KARL PONTUS TRANKIL 1912 PERSSON KARL ROBERT TRANKIL 1901 PERSSON MARTIN TRANKIL 1883 PERSSON NILS TRANKIL 1857 PERSSON NILS MELKER TRANKIL 1910 PERSSON OTTO TRANKIL 1850 PERSSON OTTO TRANKIL 1866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Bech

Takk Tom, disse opplysningene har jeg og også husforhør osv. Men min Nils oppgis å komme fra Arvika ved innflytting til Vestre Aker i 1857 og Trankil ligger ved Årjeng, derfor er jeg usikker på om det er rett familie jeg leter i. Et ganske sikkert spor er ved nils første barns dåp er det en fadder ved navn Carl Bernt Person, og i familien fra Trankil er det jo brødre som heter Nils og Carl Bernt med far Per Nilson. Derfor skulle det vært fint å finne Arons barns dåp, kanskje er Nils fadder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.