Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Alf Einar Johnsen Ulvund

[#53195] Tyding av Ministerialbok Bragernes 1811

Recommended Posts

Dåpen til Elisabet Maria.LenkeTrenger hjelp til å tyde hele teksten. Spesielt ute etter noen form for stedsnavn etter mor(Maria Johannesdatter?) og far(Lars Fredricssen?)

Guest Astrid K. Natvig

hei, når jeg titta på lenken, så kom Heggen og Nykirke (Modum) opp....vennlig hilsen Astrid.

Ja, beklager. Skrev feil. Modum = riktig :-)

Guest Astrid K. Natvig

hei igjen, synd det ikke var Bragernes - den er lettere å lese...Nåja, såvidt jeg kan skjønne, kommer barnets moder fra Raaeneie i Krødsherad (Krydsherred) og alle fadderne fra Kalager. Tror du har oppfattet navnet på barnefader rett, samt at det er begges 1. leiermål, men hva som står umiddelbart etter navnet hans, er jeg ikke sikker på.vennlig hilsen Astrid.

Guest Jens Petter Nielsen

Hei!Morens navn er vel Maria Jochumsdatter. Faren, Lars Fredriksen, var også fra Krødsherad. Foreldrene var ugifte og ubeslektede.

Takk for hjelpen Astrid :-)Finner kun 1 stk Mari på Raaen, men hun er ikke datter av Johan/Johannes:Lenke

Hei Jens Petter. Der er du inne på noe :-) Takk skal du ha!

Guest Astrid K. Natvig

hei, hvis hun er fra Krødsherad, er det nok lurt å se under Sigdal, da Krødsherad 'lå under' Sigdal fra til 1825, trur eg. Eller Modum, jfr. dåpen i 1811,Astrid.

Guest Astrid K. Natvig

Kan dette være rett Maria Jochumsdatter, døpt i Modum 29. mars 1789? Foreldre: Jochum Pedersen og Helle Hansdatter: LenkeAstrid.

Guest Astrid K. Natvig

og HVIS det er rett familie, er de bosatt på Kongsberg i 1801. Jochum Pedersen-Paaske, berg-arbeider, i Gård nr. 729.Astrid

Guest Alf Einar Ulvund Johnsen

Dette var kjempemessig Astrid! Skal prøve å få bekreftet disse opplysningene, men vil si de lover godt!

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.