Gå til innhold
Arkivverket

[#53195] Tyding av Ministerialbok Bragernes 1811


Gjest Alf Einar Johnsen Ulvund
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Einar Johnsen Ulvund

Dåpen til Elisabet Maria.LenkeTrenger hjelp til å tyde hele teksten. Spesielt ute etter noen form for stedsnavn etter mor(Maria Johannesdatter?) og far(Lars Fredricssen?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei igjen, synd det ikke var Bragernes - den er lettere å lese...Nåja, såvidt jeg kan skjønne, kommer barnets moder fra Raaeneie i Krødsherad (Krydsherred) og alle fadderne fra Kalager. Tror du har oppfattet navnet på barnefader rett, samt at det er begges 1. leiermål, men hva som står umiddelbart etter navnet hans, er jeg ikke sikker på.vennlig hilsen Astrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens Petter Nielsen

Hei!Morens navn er vel Maria Jochumsdatter. Faren, Lars Fredriksen, var også fra Krødsherad. Foreldrene var ugifte og ubeslektede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, hvis hun er fra Krødsherad, er det nok lurt å se under Sigdal, da Krødsherad 'lå under' Sigdal fra til 1825, trur eg. Eller Modum, jfr. dåpen i 1811,Astrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

og HVIS det er rett familie, er de bosatt på Kongsberg i 1801. Jochum Pedersen-Paaske, berg-arbeider, i Gård nr. 729.Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Einar Ulvund Johnsen

Dette var kjempemessig Astrid! Skal prøve å få bekreftet disse opplysningene, men vil si de lover godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.