Gå til innhold
Arkivverket

[#53207] Øvregård


Gjest Marit Elisebet Totland
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Elisebet Totland

Jeg er på leting etter gården Øvregård. Den var å finne i området Klepp, Haa, Gjedal, Time eller i nærheten der rundt 1855.Marit E Totland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Anjer

Øvregård ligger i Klepp. Det kan være vanskelig å lokalisere gården, for i bygdebøkene og i 'Norske gårdsnavn' heter den 'Øvre Sørbø'. I Norske gårdsnavn er opplysningen om at den kalles 'Øvregård'. Mange av de som har hett og heter Øvregård stammer herfra.Øvergård i Høgsfjord er ikke samme navn.Jeg har en god del opplysninger om folk som het Øvregård - min farfars farfar kom derfra. Hvis du har spørsmål om personer er det godt mulig at jeg har opplysninger.Hilsen fra Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit elisebet totland

Dette høres helt rett ut.Jeg er egentlig ikke på leit etter folk som bodde der fast, men en omstreiferfamilie som tok inn en del der ca 1857.Vet du om plassen Skodeheien er i nærheten? Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit elisebet totland

Jeg har funnet det selv mens jeg ventet, har noen lånte bygdebøker for Klepp her. Skodeheien var en plass under en av de andre gårdene på Sørbø. Dermed begynner ting å henge sammen i tanken min og i den historiske oversikten jeg arbeider med. Takk for hjelpen!Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.