Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Maya Lillemoen

[#53209] Hvor på Ringerike kommer Maren Jacobsdt i fra ?

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

I den første står det, tror jeg, Aavalihaug på Ringerike og i lenke 2 står det vel at hun bor på Skulkerud(Skoger).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

På förste linken står jo brudeparets fedre. Jeg leser hans far som Tosten Olsen Nysæter og hennes Jacob Christophersen - jeg synest at det står ungkl (ungkarl) foran navnet hans. Ser og at hun er 37 år.Da er vel dette Marens dåp 15 juni 1806: LenkeMor: Astri Kittilsdtr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var nok riktig at det stod ungkarl. Fant födselen hennes i kirkebok for 'uægte' barn:Hôgre side, 6. handling: Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Norderhov, Ministerialbok nr. 6 (1789-1811), 'Uægte' fødte og døpte 1805-1807, side 153. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8526&idx_id=8526&uid=ny&idx_side=-155>Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er Astri Kittilsdtr i 1801, 31 år gammel: LenkeIngen ungdom da hun fikk Maren med andre ord. Mora Mari Ericsdtr er enke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste Asdtri Kittelsdtr jeg finner f. i Buskerud ca 1770 (+/-5 år) er denne fra Sigdal: Lenke Far: Kittel Eriksen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan Maris navn i ft være feilskrevet? Det er nok samme personer som i ft 1801 for barnas navn finner jeg der.En sönn Jon f. 1789 med far Kittel Eriksen og mor Mari Biornsdtr: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=500219319920&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeLikeledes en sönn Biörn f. 1783:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Maya Lillemoen

Dette var super informasjon å få, tusen takk til dere begge. Nå har jeg et flott utgangspunkt å jobbe videre med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En eneste kandidat i Norderhov for Jacob Christophersen, han er 32 år i 1801 og i tjeneste på Frog: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=24&filnamn=f10613&gardpostnr=6&personpostnr=175&merk=175#ovre>LenkeEn kandidat f. januar 1772 i Strömsö, Buskerud: LenkeHan kan jo han kommet fra et annet fylke selvsagt!To Mari Björnsdtr f. i 1746 i Sigdal: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Maya Lillemoen

Det er jo helt fantastisk alt du har funnet Kjellaug, tusen hjertlig takk. Nå kommer jeg meg videre med denne slekten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.