Gå til innhold
Arkivverket

[#53216] Lebesby Finnmark


Gjest Tor Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Mathisen

Jens Benjamin Henriksen fra Trælnes i Brønnøy (1826-1876) giftet seg i 1859 i Lebesby i Finnmark med Britha Grethe Karlsdtr. Bosted Lebesby, seinere Gamvik.Jens hadde to barn før han ble gift som jeg gjerne skulle hatt flere opplysninger om :Ole Henrik f. 1855 Lebesby. Han var hos faren i 1875. Mor var enke Elisabet Jakobsdtr.Aleksander Johan f. 1857 Lebesby. Også han var hos faren i 1875 og hadde samme mor som Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

jeg tror ihvertfall at det er samme personer,men ser nå at Brita Grethe har du som Karlsdtr, mens det i FT står Bottelsdtr.Her er ihvertfall dåpen til Ole Henrich (1. på venstre side) Kildeinformasjon: Finnmark fylke, Lebesby i Lebesby, Klokkerbok nr. 1 (1846-1862), Fødte og døpte 1855, side 48-49. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9783&idx_id=9783&uid=ny&idx_side=-25>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er visst flere feil i ft: Her er Anna Magrethe og ikke Hanna (N° 8), f. i 1871 i Gamvik. Mora står som Brita Grethe karlsdtr: Kildeinformasjon: Finnmark fylke, Gamvik i Tana, Ministerialbok nr. 2 /2 (1862-1877), Fødte og døpte 1871, side 105. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16805&idx_id=16805&uid=ny&idx_side=-15>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg finner ingen av disse brödrene i 1900, kan de være död för den tid? kan de ha emigrert etter farens död?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Alexander Johan ble döpt etter år etter födselen: Kildeinformasjon: Finnmark fylke, Lebesby i Lebesby, Klokkerbok nr. 1 (1846-1862), Fødte og døpte 1858, side 72-73. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9783&idx_id=9783&uid=ny&idx_side=-37>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHenriette står og som uægte selv ommora står som hustru, her leser jeg Karsdtr: Kildeinformasjon: Finnmark fylke, Lebesby i Lebesby, Klokkerbok nr. 1 (1846-1862), Fødte og døpte 1859, side 84-85. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeDette hjelper deg jo ikke å finne disse sönnene da, men jeg lurte bare på navnet til Brita Grete.Ellers må vel dette være Jens i 1865, ikke stort å finne ut av det heller: Lenke Dersom da ikke Alexander Johan har droppet Alexander? LenkeDet er og en Ole Jensen i Tana, men han er det feil födested på, så han er det vel ikke. Men med alle de andre feila vi har sett kan det være en idé å sjekke: LenkeDet er og en Ole jensen ugift fattiglem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.