Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Alf Einar

[#53236] Tolli Larsen, sønn av Lars Larsen og Steinvor Jonsdatter

Recommended Posts

Gjest Alf Einar

Se Tolli hos foreldre i 1801:LenkeI følge FS ble Lars Larsen og Steinvor Jonsdatter vigslet den 24 juni 1770 i Laudal i Holum, Vest Agder så vel som Øyslebo i Holum. Har sett gjennom begge bøkene, men finner ikke vigslen!?!Har funet dåpen til Tolli. Han ble døpt i Øyslebo og var født den 16 mai 1785, men for å komme videre vil jeg altså stadfeste vigslen mellom hans foreldre. PLEASE HELP!! :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

de kirkebøkene var ikke enkle å lete seg fram i . Jeg greide heller ikke å finne dem viet i digitale utgaver av bøkene i farten, dessverre.Legger inn vielsen fra degge kilden: LenkeHåper noen har tilgang til de originale kildene.Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Øystein Bredal

Det som umiddelbart kan slås fast, er at paret ikke er å finne på den aktuelle datoen hverken i Laudal eller i Øyslebø.Ifølge den digitaliserte utgaven av kirkeboken for Laudal finnes det ingen brudgom ved navn Lars Larsen i hele den aktuelle perioden, jeg fant faktisk i farten ingen som helst ved det navnet.I kirkeboken for Øyslebø finner jeg heller ikke noe par med disse navnene i hele 1770, det var forøvrig svært få vielser hvert år.Enten er datoen, og da mest sannsynlig årstallet, feil i FS, eller så er det feil sogn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Familien har i alle fall vært i Øyslebø ved barndåp i 1785 , se nederst høyre side i kirkboka. LenkeDet stemmer jo også med 1801-tellingen , lenke 1. innelegg. Vielsesdato og sted kan likevel være feil, og paret kan ha fått flere barn i årene før.Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Alf Einar

Nei, denne er ikke lett. Vil nesten tro de har blitt vigslet i et annet sokn!? Svaret dukker nok opp :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.