Gå til innhold
Arkivverket

[#53236] Tolli Larsen, sønn av Lars Larsen og Steinvor Jonsdatter


Gjest Alf Einar
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Einar

Se Tolli hos foreldre i 1801:LenkeI følge FS ble Lars Larsen og Steinvor Jonsdatter vigslet den 24 juni 1770 i Laudal i Holum, Vest Agder så vel som Øyslebo i Holum. Har sett gjennom begge bøkene, men finner ikke vigslen!?!Har funet dåpen til Tolli. Han ble døpt i Øyslebo og var født den 16 mai 1785, men for å komme videre vil jeg altså stadfeste vigslen mellom hans foreldre. PLEASE HELP!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

de kirkebøkene var ikke enkle å lete seg fram i . Jeg greide heller ikke å finne dem viet i digitale utgaver av bøkene i farten, dessverre.Legger inn vielsen fra degge kilden: LenkeHåper noen har tilgang til de originale kildene.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Bredal

Det som umiddelbart kan slås fast, er at paret ikke er å finne på den aktuelle datoen hverken i Laudal eller i Øyslebø.Ifølge den digitaliserte utgaven av kirkeboken for Laudal finnes det ingen brudgom ved navn Lars Larsen i hele den aktuelle perioden, jeg fant faktisk i farten ingen som helst ved det navnet.I kirkeboken for Øyslebø finner jeg heller ikke noe par med disse navnene i hele 1770, det var forøvrig svært få vielser hvert år.Enten er datoen, og da mest sannsynlig årstallet, feil i FS, eller så er det feil sogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Familien har i alle fall vært i Øyslebø ved barndåp i 1785 , se nederst høyre side i kirkboka. LenkeDet stemmer jo også med 1801-tellingen , lenke 1. innelegg. Vielsesdato og sted kan likevel være feil, og paret kan ha fått flere barn i årene før.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.