Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ellen Govertsen Trøgstad

[#53238] 2 Paulsen slekter i Kristiania i 1900

Recommended Posts

2 Paulsen slekter i Kristiania i 1900I FT 1900 bodde Petra Paulsen f. Lian 1866 og ektemannen Ole Paulsen Dønnum f. 1856 i Stubben 3, med barna Margit Olsdatter (Paulsen) f. 1887, Alfhild f. 1888, Aagåt f. 1890, Hjørdis f. 1892, Synnøve 1898.Søsteren Therese f. Lian 1870 var også gift Paulsen og bodde i Haslundsgt. 2 med ektemannen Joakim Petter Sørensen Paulsen f. 1871 og barna Esther Rønnaug Paulsen f. 1896, Gudvang 210198, Reidar Aage f. 160399. Therese er døpt, konfirmert og giftet seg i Petrus.Ifølge Samlagsafstemningen av 1899 skulle Stubben 3 høre til Johannes Krets og Haslundsgate 2 høre til Paulus Nordre krets. Jeg har lett en del i Johannes, Paulus og Petrus etter Gudvang, Synnøve og Reidar Aage, men til nå har jeg ikke funnet noe.Er det andre kirkebøker jeg kan lete i?Jeg skulle også gjerne komme i kontakt med etterkommerne etter disse barna. Kan noe hjelpe?Vennlig hilsen Ellen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Trond Øivindsson Lunde

Alfhild Fjelma Kristine 8 april 1888, nr. 84: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei TrondTusen takk for alle lenkene.Hva er det presten skriver over adressen Lakkegt. 26 i Ole Paulsens konfirmasjon 16/4-71 -Grønland?Hilsen Ellen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Trond Øivindsson Lunde

Det står Grønland. Se lenke 2 i innlegg 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.