Gå til innhold
Arkivverket

[#53238] 2 Paulsen slekter i Kristiania i 1900


Gjest Ellen Govertsen Trøgstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Govertsen Trøgstad

2 Paulsen slekter i Kristiania i 1900I FT 1900 bodde Petra Paulsen f. Lian 1866 og ektemannen Ole Paulsen Dønnum f. 1856 i Stubben 3, med barna Margit Olsdatter (Paulsen) f. 1887, Alfhild f. 1888, Aagåt f. 1890, Hjørdis f. 1892, Synnøve 1898.Søsteren Therese f. Lian 1870 var også gift Paulsen og bodde i Haslundsgt. 2 med ektemannen Joakim Petter Sørensen Paulsen f. 1871 og barna Esther Rønnaug Paulsen f. 1896, Gudvang 210198, Reidar Aage f. 160399. Therese er døpt, konfirmert og giftet seg i Petrus.Ifølge Samlagsafstemningen av 1899 skulle Stubben 3 høre til Johannes Krets og Haslundsgate 2 høre til Paulus Nordre krets. Jeg har lett en del i Johannes, Paulus og Petrus etter Gudvang, Synnøve og Reidar Aage, men til nå har jeg ikke funnet noe.Er det andre kirkebøker jeg kan lete i?Jeg skulle også gjerne komme i kontakt med etterkommerne etter disse barna. Kan noe hjelpe?Vennlig hilsen Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Govertsen Trøgstad

Hei TrondTusen takk for alle lenkene.Hva er det presten skriver over adressen Lakkegt. 26 i Ole Paulsens konfirmasjon 16/4-71 -Grønland?Hilsen Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.