Gå til innhold
Arkivverket

[#53245] Hans Henrik Trulsen. Nordre Flåten, Sande


Gjest Kjell Klevjer
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Klevjer

Er det noen som kan hjelpe med og finne ut hvor denne familien ble av. Hans Henrik Trulsen gift med Kristine Evensdtr,bodde frem til ca.1870 på Nordre Flåten i Sande.De hadde barna Elen Marie f.1857,Maren Sophie f.1859,Kristiane f.1861,Thore Evine f.1863 ,Cilia Annette f.1865,Ingeborg Dorthea f.1868 og Hans Kristian f.1870.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Der fant jeg dem allikevel, han skrev seg for Henrik Trulsen: LenkeJeg har leita etter Hanssönner og dötre, her står de som Henriksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

De har vel ikke emigrert tl USA?Finner en Kristina Henriksdtr som er noenlunde samme alder som Christiana: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=89&filnamn=sandutfl&gardpostnr=1057&merk=1057#ovre>Lenke Ser han skriver seg og for Henrik da Celia Anette ble döpt: LenkeSer og at han kaller seg for Henrik nesten ved alle de andre barnas dåp:Elen Marie: LenkeMaren Sophie: LenkeChristiane mathilde: LenkeThore Evine, her kaller han seg for Hans Henrik: LenkeIngeborg Dorthea, her dropper han Hans igjen: LenkeHans Christian, her har han Hans med:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ingen av dem finnes blant gravlagde i Sande 1753-1903. Dette er mer en merkelig, ikke finner jeg dem blant utflytta heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Forsberg

Hei. Har selv registrert en som heter Petter Kristian Trulsen Flaaten, født 1836 i Sande, Bror til Hans ?. I 1900 tellingen bor dem i Drammen under navnet Flaaten. Kanskje det er en ide å gå uti fra det navnet ? Mvh. Terje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Klevjer

Dette er bror av min oldemor.Jeg har lett lenge etter dette, og har funnet alle de andre søsknene. Alt er greit frem til 1870 da de flyttet fra Flåten. De er heller ikke å finne som faddere til noen av barna til de andre søskenene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har registrert en Hans Edvardsen Flaaten fra Flaaten i Sande. Sønn av Thomas Edvard Trulsen og Maren Christine Hansdatter.Han Edvardsen kaller seg senere Flaaten. Han var født 11 juni 1871. d. 1956 i Larvik.Han var gift med Nicoline Nilsen ( søster av min mormor)Om dette kan være samme familie, har jeg en del om etterslekt. Har arbeidet litt med å finne denne slekta for et oldebarn av Hans Flaaten.Her er Hans Edvardsen i Kristiania i 1900. Lenke Opplysninger kan jeg sende om jeg får en mailadresse.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er den familien jeg har arbeidet med fra denne Flaaten-gården i 1865: LenkeVet jo ikke om det kan være slektssammenheng til familien på N.Flaaten?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Du finner flere av den Flaatenfamilien jeg har opplysninger om , nevnt i Gravminneregisteret Larvik, Beg . Undersbo. Hans Flaaten 1956 hustru Nicoline Flaaten i 1965. et par av sønnene er begravet samme kirkegård. LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Klevjer

Thomas Edvard og Hans Henrik var brødre.Faren Truls Torstensen delte gården mellom dem.Jeg har ganske mye om denne slekten.kklevjer@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen, Kjell! Nå har jeg sendt deg noen små opplysninger om Hans Edvardsen Flaaten og etterslekt, til din oppgitte mailadresse. Har også lagt ved e-mail adresse til en etterkommer, som sikkert her flere opplysninger. Jeg mener å huske at den familien du spør etter emigrerte til Amerika, men dette vet sikkert den du får adresse til.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.