Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Harald Søren Storaker

[#53256] skrifttyding Vanse, Vest-Agder, 1784 - ekte/uekte?

Recommended Posts

Eg har problemer med teksten ved dåpen til Jørgen Ørbech 38. Eg har tolka det slik: døbt Gunder Hansen (?) barn født 21-ste ditto: test Jørgen Johannes Ørbech (?) (?) (?), Inger Maria Ørbech, Margretha Cathrina ØrbechDen siste fadderen er kjent, men ikkje dei andre. Eg har registrert morfar til barnet som degn Jørgen Berntsen Ørbech, og onklane Johannes Jørgensen, f. 1755, og Jørgen Jørgensen, f. 1764. Ingen Inger Marie. Og eg har notert vielse i Amsterdam 1786, så eg lurer på om det står noe om ekte/uekte?Eg kom over denne dåpen da eg leste i kirkeboka i forbindelse med tema 53190 [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebattT.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=53190&sok=&startnr=1&antall=50&spraak=&nr=7&antinnlegg=18#anker>Lenke Da dukka der opp et navn som eg i min database har registrert døpt i Amsterdam, se tema 52961

Her er dåpen i 1784 Lenke

Guest Yngve Nedrebø

Min lesemåte: Døbt Gunder Hansen Farsunds Søn fød d. 21de dito test. Jørgen Johannes Ørbech, Arnoldus Farsund, Inger Maria Ørbech og Magrethe Cathrina Ørbech.

Takk for kjapt svar!Eg ville tru at dersom barnet var født utenom (før) ekteskapet, så ville moras navn vere nevnt? Familysearch LDS IGI har notert vielse for Gunder Hansen og Aasille Ørbech i Amsterdam 1876. Lenke Men det er trulig bare gjetning. Eg får leite videre etter vielsen.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.